Botene kommer

Det er ikke helt som de avanserte robotene fra sci-fi verden, men kunstig intelligens og boter, særlig chatboter, er på full fart inn i den digitale hverdagen vår.

Kort fortalt er en chatbot en tjeneste styrt av noen regler, som du kan “snakke med” via et chat brukergrensesnitt. Tenk Facebook Messenger appen. 

Bedre digitale tjenester for dine kunder

Chatboter vil kunne lage tjenester som gjør hverdagen enda enklere for folk. 

Med hjelp av en chatbot kan du:

  • Be banken sette opp et fast trekk fra lønnskontoen til sparekontoen.
  • Få oversikt over nærmest returpunkt for glass fra der man befinner seg.
  • Bestille frisørtimer
  • Få fullstendige snø- og løyperapporter fra skianlegget
  • Reservere bord på restaurant
  • Eller booke et ledig hotellrom

Så dette er mulig. Hvorfor er det praktisk?

 (Fortsett å lese under disse skjermdumpene vi har laget for å vise deg at dette alt finnes)

 

 

- Så hvorfor vil jeg ha en chatbot?

En fersk undersøkelse fra Business Insider viser at i dag bruker folk mer tid på direkte kommunikasjon via plattformer som Facebook Messenger eller andre direkte meldingstjenester, enn de gjør i sosiale nettverk. 

 

Tradisjonelt har disse vært brukt for å holde mer private samtaler og dele bilder med venner og kjente.

Nå brukes meldingstjenestene i økende grad til å kommuniserer med ulike bedrifter og merkevarer, og stadig mer kjøp gjøres via, helt riktig, chatboten. 

Så vil du møte kundene din der de er, kan det hende at søkemotoroptimaliserte nettsider og en kick ass sosiale medier-strategi ikke er nok.

Kanskje du trenger en chatbot?

Vil du lese mer om bots?

https://chatbotsmagazine.com/the-complete-beginner-s-guide-to-chatbots-8280b7b906ca#.cvaqimw5r

https://www.theguardian.com/technology/2016/sep/18/chatbots-talk-town-interact-humans-technology-silicon-valley

Aplia leverer fleksible løsninger innen:

  • Publiseringsverktøy
  • Webapplikasjoner
  • Mobiltilpasset design
  • Nettsider for reiselivsnæringen
  • Datafangst og integrasjoner
  • Drift og vedlikehold

Spørsmål? Ta kontakt

Generell kontaktinfo

Besøksadresse: Aplia AS, Uniongata 18, 3732 Skien

Postadresse: Aplia AS, Postboks 1035, 3704 Skien

Telefon: (+47) 928 47 444

Epost: info@aplia.no

Tips for effektiv brukerstøtte

  1. Ta alltid med URL til nettsiden du ønsker hjelp med. (Gå til undersiden som har et problem og kopier adressen til denne)
  2. Skriv en kort beskrivelse av problemet. 

Brukerstøtte vil være et fint sted å henvende seg dersom du har problemer med nettsiden eller bare ønsker hjelp eller veiledning. 

Kontaktskjema

Følg Aplia på Facebook

Få Aplias Nyhetsbrev

 

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.